21 december 2012

Backspegelspaning.

I mitt jobb ingår det att hålla koll på backspeglar. Både inre och yttre. Göra dem bäst för kunden. På sistone har det varit väldigt mycket fokus på innerbackspegeln. Det är viktigt att man ser bakåt, att man ser tillräckligt, att man ser rätt saker. Jag låg och fundera på detta igår. Hur den ska bli bäst för kunden. Form och storlek. Bakåtsikt.

Men. Det är inte bara bakåtsikten man måste ta hänsyn till. Även framåtsikten påverkas. En för stor innerbackspegel skymmer sikten framåt.

Och nu kommer det jag kom fram till. Det är som med livet. Det är viktigt att kunna se bakåt. Men det får inte ta överhanden. För det är trots allt viktigare att kunna se framåt. Se det som kommer. Det som är.


--------------------------------------------------------------------------------------
PS. Jag vill förstås också att ni hädanefter verkligen förstår vilket arbete det ligger bakom en backspegel. Det finns alltså folk som ligger vaken på nätterna och funderar över hur den blir bäst för kunden. För dig. Så det så.

2 kommentarer:

  1. Sååå rätt... Är precis där nu, släppa lite det som varit och sikta framåt :) och det där med bakspeglarna glömmer jag aldrig!!! Kraaaaaaam

    SvaraRadera

Hallå där! Jag älskar kommentarer så skriv gärna en rad!